Olimpiyatlarda ‘Son Akşam Yemeği’ krizi! Tepkiler sonrası teknoloji devi reklamlarını çekti

2024 Paris Olimpiyatları’nın açılış töreninde yer alan ve Leonardo da Vinci’nin ünlü tablosu ‘Son Akşam Yemeği’nin LGBTİ+ temalarıyla yeniden yorumlandığı parodi, uluslararası çapta büyük tepkilere yol açtı.

Türkiye’de de devlet kanalı TRT, açılışta LGBTİ+ bireylerin yer aldığı şovu yayından keserek sansür uygulamıştı. Bu sansür, Türkiye’deki bazı izleyiciler tarafından desteklenirken, bazı kesimler tarafından eleştirilmişti.

Dış dünyada ise bu canlandırmada LGBTİ+ bireylerin yer alması Hristiyan dünyasında tepkilere yol açtı.

ŞİRKET: ŞOK OLDUK

ABD’li teknoloji şirketi C Spire, Paris Olimpiyatları’ndaki ‘Son Akşam Yemeği’ parodisine büyük bir tepki gösterdi. Şirket, söz konusu gösterinin ardından olimpiyat reklamlarını durdurma kararı aldığını açıkladı. C Spire’dan yapılan açıklamada, “Paris Olimpiyatları’nın açılış törenlerinde ‘Son Akşam Yemeği’ ile alay edilmesinden dolayı şok olduk. C Spire olarak Olimpiyatlardan reklamlarımızı çekiyoruz” denildi.

Şirket CEO’su Suzy Hays, “Olimpiyatların bir parçası olmak için çok çalışan sporcularımızı destekliyoruz. Ancak, ‘Son Akşam Yemeği’nin alay konusu yapılmasını kabul edemeyiz” ifadesini kullandı.

CANLANDIRMAYA TOPLUMSAL TEPKİLER

Paris Olimpiyatları’nın açılışında gerçekleştirilen canlandırma özellikle muhafazakar topluluklar arasında büyük tartışmalara neden oldu. Canlandırma, bazı gruplar tarafından kutsal bir simgeye saygısızlık olarak değerlendirildi.

Öte yandan, bazı izleyiciler ise, bu tür sanat eserlerinin ifade özgürlüğü kapsamında değerlendirilmesi gerektiğini savunuyor. Sanatın ve yaratıcı ifadelerin sınırları olmadığı ve farklı toplulukları temsil etmenin önemli olduğu belirtiliyor.

Alınan bu kararlar Paris Olimpiyatları, sadece spor değil, aynı zamanda kültürel ve toplumsal tartışmaların da bir parçası olduğunu ortaya koydu.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir